Nuances of intimacy. A look into political dimension of Dora Ramírez's Work
Main Article Content
Keywords
Woman, artist, workshop, public-private, juxtaposition, Dora Ramírez
Abstract
The artist’s studio has been a little-explored research in Colombia; therefore, this text seeks to approach the creative space par excellence of the artists, but particularly to women artists workshop in order to problematize the relationship between public and private in the work of the Antiochian painter Dora Ramirez born in the twenties of the last century.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Agudelo Restrepo, Juan Esteban (2012). “Los colores de Dora Ramírez”. En: http://www.elmundo.com/portal/resultados/detalles/?idx=207704 (Visitado el 15 de febrero de 2014).
Anderson, Bonnie – Zinsser, Judith (2007). Historia de las mujeres. Una historia propia. Madrid: Serie Mayor.
Arendt, Hannah (1993). La condición humana. Barcelona: Paidós.
Carro Fernández, Susana (2010). Mujeres de ojos rojos. Del arte feminista al arte femenino Gijón: Trea.
Comesaña Santalices, Gloria (1997). “El Trabajo como productor del arti-ficio Humano en Hannah Arendt”. En: Anales del Seminario de Historia de la Filosofía, No. 14. Universidad Complutense de Madrid.
Cordero Reiman, Karen – Sáenz, Inda (2007) (eds.). Crítica feminista en la teoría e historia del arte. México D.F.: Universidad Iberoamericana.
Escobar, María del Rosario (2009) (ed.) El vuelo del arte –Dora Ramírez. Medellín: Universidad EAFIT.
Jacob, Mary Jane – Michell Grabner (2010). The studio reader, on the space of artists. Chicago: School of Art and Institute of Chicago.
Mayayo Bost, Patricia (2003). Historias de mujeres, historias del arte. Ma-drid: Cátedra.
Mejía, Juan Diego (2013). Vestida para bailar. En: http://www.otraparte.org/corporacion/boletin/20130617-bol-113.html (Visitado el 15 de febrero de 2014).
Nochlin, Linda (2001). “¿Por qué no han existido grandes mujeres artis-tas?”. En: Cordero Reiman, Karen – Sáenz, Inda (2007) (eds.). Crítica feminista en la teoría e historia del arte. México D.F.: Universidad Iberoame-ricana.
Storr, Robert (2010). “A room of One ́s Own, a mind of One ́s own”. En: Mary Jacob – Michell Grabner (eds.) The studio reader, on the space of ar-tists. Chicago: School of art and institute of Chicago.
Trasforini, Maria Antonieta (2009). Bajo el signo de las artistas. Mujeres, profesiones de arte y modernidad. Valencia: Universidad de Valencia.
Winkenweder, Brian (2010). “The kitchen as Art Studio: Gender, Per-formance and Domestic Aesthetics”. En: Mary Jacob – Michell Grabner (eds.) The studio reader, on the space of artists, Chicago: School of art and institute of Chicago.
Anderson, Bonnie – Zinsser, Judith (2007). Historia de las mujeres. Una historia propia. Madrid: Serie Mayor.
Arendt, Hannah (1993). La condición humana. Barcelona: Paidós.
Carro Fernández, Susana (2010). Mujeres de ojos rojos. Del arte feminista al arte femenino Gijón: Trea.
Comesaña Santalices, Gloria (1997). “El Trabajo como productor del arti-ficio Humano en Hannah Arendt”. En: Anales del Seminario de Historia de la Filosofía, No. 14. Universidad Complutense de Madrid.
Cordero Reiman, Karen – Sáenz, Inda (2007) (eds.). Crítica feminista en la teoría e historia del arte. México D.F.: Universidad Iberoamericana.
Escobar, María del Rosario (2009) (ed.) El vuelo del arte –Dora Ramírez. Medellín: Universidad EAFIT.
Jacob, Mary Jane – Michell Grabner (2010). The studio reader, on the space of artists. Chicago: School of Art and Institute of Chicago.
Mayayo Bost, Patricia (2003). Historias de mujeres, historias del arte. Ma-drid: Cátedra.
Mejía, Juan Diego (2013). Vestida para bailar. En: http://www.otraparte.org/corporacion/boletin/20130617-bol-113.html (Visitado el 15 de febrero de 2014).
Nochlin, Linda (2001). “¿Por qué no han existido grandes mujeres artis-tas?”. En: Cordero Reiman, Karen – Sáenz, Inda (2007) (eds.). Crítica feminista en la teoría e historia del arte. México D.F.: Universidad Iberoame-ricana.
Storr, Robert (2010). “A room of One ́s Own, a mind of One ́s own”. En: Mary Jacob – Michell Grabner (eds.) The studio reader, on the space of ar-tists. Chicago: School of art and institute of Chicago.
Trasforini, Maria Antonieta (2009). Bajo el signo de las artistas. Mujeres, profesiones de arte y modernidad. Valencia: Universidad de Valencia.
Winkenweder, Brian (2010). “The kitchen as Art Studio: Gender, Per-formance and Domestic Aesthetics”. En: Mary Jacob – Michell Grabner (eds.) The studio reader, on the space of artists, Chicago: School of art and institute of Chicago.