Virtual reconstruction of the Emberá myth of the creation of water using autonomous agents
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Revista Universidad EAFIT
Santiago Vélez
Juliana Restrepo
Helmuth Trefftz
Juan David Velásquez
Universidad EAFIT
Santiago Vélez
Universidad EAFIT
Juliana Restrepo
Universidad EAFIT
Helmuth Trefftz
Universidad EAFIT
Juan David Velásquez
"Factoring Market."
Keywords
Virtual reality, Autonomous agents, Education, Teaching System Evaluation
Abstract
This article describes a Projected Virtual Environment, in which the Emberá myth of the creation of water is reconstructed. From the technical point of view, an objective of the project is to achieve that the interaction with the users (preschool children), is done through voice and a joystick. It is explicitly forbidden to use written texts, mouse, and the keyboard. From the teaching point of view, the objective of the project is to achieve that the kids learn some main elements of the Emberá culture while they desire winning the implemented game. The article also shows the results of the experiment carried out with 25 preschool kids, which compares the learning reached with the use of the program and the one in a traditional class.
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Published
Jun 5, 2012
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How to Cite
Universidad EAFIT, R., Vélez, S., Restrepo, J., Trefftz, H., & Velásquez, J. D. (2012). Virtual reconstruction of the Emberá myth of the creation of water using autonomous agents. Revista Universidad EAFIT, 41(140), 58–74. Retrieved from https://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/revista-universidad-eafit/article/view/823
Issue
Section
Artículos
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Author Biographies
Revista Universidad EAFIT, Universidad EAFIT
Ingeniero de Sistemas, Universidad Eafit. Actualmente estudiante de posgrado en Ingeniería de la Computación en Rutgers (EEUU). En el momento de escritura de éste artículo era Joven Investigador de Colciencias adjunto al Laboratorio de Realidad Virtual, Universidad Eafit.Santiago Vélez, Universidad EAFIT
Estudiante de Ingeniería de Sistemas, auxiliar de investigación en Laboratorio de Realidad Virtual, Universidad Eafit.Juliana Restrepo, Universidad EAFIT
Magíster en Educación de la Universidad Javeriana. Lienciada en Educación Preescolar de Universidad Lasallista. Co-investigadora y asesora pedagógica del laboratorio de Realidad Virtual, Universidad Eafit.Helmuth Trefftz, Universidad EAFIT
Doctor en Ingeniería de la Computación, Universidad de Rutgers (EEUU). Maestría en Ciencias de la Computación, Maharishi University of Management (EEUU). Ingeniero de Sistemas, Universidad Eafit. Director del Laboratorio de Realidad Virtual, Universidad Eafit, categoríaC Colciencias. Miembro IEEE y ACM.