Textuality and authorship on Passion of history by Ana Lydia Vega
Main Article Content
Keywords
Ana Lydia Vega, “Pasión de historia”, detective fiction, social responsibility, structuralism, cultural Studies
Abstract
This study examines Ana Lydia Vega’s detective story «Pasión de historia» focusing on her artistic views on the place and responsibility of a writer within the context of social ethics.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Barradas, Efraín (1985) “La necesaria innovación de Ana Lydia Vega: Preámbulopara lectores vírgenes”. En: Revista Iberoamericana 51.
Benedetti, Mario (1971) «Situación del intelectual en la América Latina». En: Literatura y arte nuevo en Cuba. Barcelona, Estela.
Caribbean Writers Summer Institute. Archival Video Collection (1995) «Ana LydiaVega. Question and Answer Session”. En: http://merrick.library.miami.edu/cdm4/item_viewer.php?CISOROOT=/cwsi&CISOPTR=1330&CISOBOX=1&REC=7.University of Miami (5-2-2008).
Cortázar, Julio (1978) “Situación del intelectual latinoamericano”. En: Último round. México, Siglo XXI.
Craig, Linda (2001) “Intersections in Ana Lydia Vega’s ‘Pasión de historia’”. En: MaComere 4.
Eco, Umberto (1981) «El mito de Supermán». En: Apocalípticos e Integrados. Barcelona, Lumen.
Fiske, John (1989) Reading the Popular. Cambridge, Unwin Hyman.
Fiske, John (1989) Understanding Popular Culture. Boston, Unwin Hyman.
Franco, Jean (1999) “What’s in a name? Popular Culture Theories and Their Limitations”. En: Critical Passions. Durham y Londres, Duke UP.
Galván, Delia (1993) “Sincretismo cultural en estructura policíaca, Ana Lydia Vega y su Pasión de Historia”. En: Americas Review 21.
García Canclini, Néstor (1995) Hybrid Cultures. Traducido por Christopher L.Chiappari y Silvia L. López. Minneapolis and Londres, U. of Minnesota Press.
González-Pérez, Aníbal (1993) «Ana Lydia Pluravega: unidad y multiplicidad caribeñas en la obra de Ana Lydia Vega». En: Revista Iberoamericana 59.
Hernández, Carmen D. (2000) “A Sense of Space, a Sense of Speech. A conversation with Ana Lydia Vega”. En: Hopscotch: A Cultural Review II(2).
Hernández, Elizabeth (1994) “Women and Writing in Puerto Rico: An Interview with Ana Lydia Vega”. En: Callaloo 17.
Kristeva, Julia (1980) Desire in Language: A Semiotic Approach to Literature and Art. Nueva York, Columbia U.P.
Macdonald, Ross (1980) “The Writer as Detective Hero”. En: Winks, Robin W.(ed.) Detective Fiction. A Collection of Critical Essays. Englewood Cliffs, Prentice-Hall.
Matibag, Eugenio D. (1993) “Entrevistas: Ana Lydia Vega” En: Hispamérica 22.
Sharp, Corona (1963) The confidante in Henry James; evolution and moral value of afictive character. Notre Dame - Indiana, U. of Notre Dame Press.
Todorov, Tzvetan (1977) “The Typology of Detective Fiction”. En: The Poetry of Prose. Ithaca, Cornell.
Vega, Ana Lydia (1994) Esperando a Lolo y otros delirios generacionales. Puerto Rico, U. de Puerto Rico.
Vega, Ana Lydia (1994) Pasión de Historia. Buenos Aires, Ediciones de la Flor.
Vélez, Diana (2004) “Ana Lydia Vega’s ‘Pasión de historia’: A Text Within TwoGenres”. En: Torre de Papel 14
Benedetti, Mario (1971) «Situación del intelectual en la América Latina». En: Literatura y arte nuevo en Cuba. Barcelona, Estela.
Caribbean Writers Summer Institute. Archival Video Collection (1995) «Ana LydiaVega. Question and Answer Session”. En: http://merrick.library.miami.edu/cdm4/item_viewer.php?CISOROOT=/cwsi&CISOPTR=1330&CISOBOX=1&REC=7.University of Miami (5-2-2008).
Cortázar, Julio (1978) “Situación del intelectual latinoamericano”. En: Último round. México, Siglo XXI.
Craig, Linda (2001) “Intersections in Ana Lydia Vega’s ‘Pasión de historia’”. En: MaComere 4.
Eco, Umberto (1981) «El mito de Supermán». En: Apocalípticos e Integrados. Barcelona, Lumen.
Fiske, John (1989) Reading the Popular. Cambridge, Unwin Hyman.
Fiske, John (1989) Understanding Popular Culture. Boston, Unwin Hyman.
Franco, Jean (1999) “What’s in a name? Popular Culture Theories and Their Limitations”. En: Critical Passions. Durham y Londres, Duke UP.
Galván, Delia (1993) “Sincretismo cultural en estructura policíaca, Ana Lydia Vega y su Pasión de Historia”. En: Americas Review 21.
García Canclini, Néstor (1995) Hybrid Cultures. Traducido por Christopher L.Chiappari y Silvia L. López. Minneapolis and Londres, U. of Minnesota Press.
González-Pérez, Aníbal (1993) «Ana Lydia Pluravega: unidad y multiplicidad caribeñas en la obra de Ana Lydia Vega». En: Revista Iberoamericana 59.
Hernández, Carmen D. (2000) “A Sense of Space, a Sense of Speech. A conversation with Ana Lydia Vega”. En: Hopscotch: A Cultural Review II(2).
Hernández, Elizabeth (1994) “Women and Writing in Puerto Rico: An Interview with Ana Lydia Vega”. En: Callaloo 17.
Kristeva, Julia (1980) Desire in Language: A Semiotic Approach to Literature and Art. Nueva York, Columbia U.P.
Macdonald, Ross (1980) “The Writer as Detective Hero”. En: Winks, Robin W.(ed.) Detective Fiction. A Collection of Critical Essays. Englewood Cliffs, Prentice-Hall.
Matibag, Eugenio D. (1993) “Entrevistas: Ana Lydia Vega” En: Hispamérica 22.
Sharp, Corona (1963) The confidante in Henry James; evolution and moral value of afictive character. Notre Dame - Indiana, U. of Notre Dame Press.
Todorov, Tzvetan (1977) “The Typology of Detective Fiction”. En: The Poetry of Prose. Ithaca, Cornell.
Vega, Ana Lydia (1994) Esperando a Lolo y otros delirios generacionales. Puerto Rico, U. de Puerto Rico.
Vega, Ana Lydia (1994) Pasión de Historia. Buenos Aires, Ediciones de la Flor.
Vélez, Diana (2004) “Ana Lydia Vega’s ‘Pasión de historia’: A Text Within TwoGenres”. En: Torre de Papel 14