The Minimal Stories of the Anonymous Passer-By
Main Article Content
Keywords
Photo-cibe, Passer-by, Minimal Stories
Abstract
From middle of last century in Medellin -like many others cities around the world- and for more than 30 years, a photographers' small army they realized the most enormous quantity of images with a particular characteristic: at random. They captured the passer-by in his strolling for the streets of the down town. This activity was announced as "photo-cine". The project of investigation "The Minimal Histories of The Anonymous Passer-By" tries to do the recovery of this memory. The whole city most suggestive and significant familiar album.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Barthes, R. (1992) La cámara lúcida. Nota Sobre la Fotografía. Barcelona: Paidóscomunicación.
Billeter, E. (1993) Canto a la realidad. Fotografía latinoamericana 1860–1993. Barcelona: Lunwerg,
Debray, R. (1994) Vida y muerte de la imagen. Historia de la mirada en occidente.Madrid: Ibérica.
Lemagny, J. C. – Rouille, A. (1988) Historia de la fotografía. Barcelona: Alcor.
Proust, M. (1968) En Busca del tiempo perdido. La Fugitiva. Madrid: Alianzaeditorial.
Schaeffer, J. M. (1990) La Imagen precaria del dispositivo fotográfico. Madrid:Cátedra.
Silva, A. (1998) Álbum de familia. La Imagen de Nosotros Mismos. Bogotá: Nor-ma.
Sontag, S. (1973) Sobre la fotografía. Barcelona: Edhasa
Billeter, E. (1993) Canto a la realidad. Fotografía latinoamericana 1860–1993. Barcelona: Lunwerg,
Debray, R. (1994) Vida y muerte de la imagen. Historia de la mirada en occidente.Madrid: Ibérica.
Lemagny, J. C. – Rouille, A. (1988) Historia de la fotografía. Barcelona: Alcor.
Proust, M. (1968) En Busca del tiempo perdido. La Fugitiva. Madrid: Alianzaeditorial.
Schaeffer, J. M. (1990) La Imagen precaria del dispositivo fotográfico. Madrid:Cátedra.
Silva, A. (1998) Álbum de familia. La Imagen de Nosotros Mismos. Bogotá: Nor-ma.
Sontag, S. (1973) Sobre la fotografía. Barcelona: Edhasa