The Presence of Colombian agricultural and food companies in the Asia Pacific market Mixed analysis of their internationalization experiences
Main Article Content
Keywords
Abstract
The Asia Pacific region is gaining more importance as a trading partner for Colombia and recently, industries such as food and agriculture have realized the attractive opportunities that this region offers, this is why some of them have taken the risk to enter to this market. The Colombian companies of the agricultural and food sector that have already ventured into this region are relevant sources of information for other Colombian businesses that are interested in entering the striking Asia Pacific region. For this reason, it is important to study in detail their internationalization experiences to AP.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Centro de Estudios sobre la Cuenca del Pacífico. (junio de 2017). ¿Cómo va la Alianza del Pacífico frente a Asia? Boletín informativo, II (2), 1-5. Recuperado de https://www.javerianacali.edu.co/sites/ujc/files/Publicaciones/boletin _ cecp _ vol _ 2 _ no.2
Embajada Real de Tailandia en México. (s.f.). Acerca de Tailandia. Recuperado de http://www.thailatinamerica.net/mexico/index.php/2013-10-01-22-42-04/economia/industrias-de-tailandia/266-industria-automotriz-de-tailandia.
González y Viana (2012). Cooperation in coffee markets: the case of Vietnam and Colombia.
Manrique, L. N. (2014). Floricultura colombiana en contexto: Experiencias y oportunidades en Asia Pacífico. Mundo Asia Pacífico MAP, 52-79.
Manrique, L. N. (2014). Floricultura colombiana en contexto: Experiencias y oportunidades en Asia Pacífico. Mundo Asia Pacífico MAP, 52-79.
Morales, Roldan y Kim. (2013). Casos exitosos de empresas latinoamericanas en Asia.
Pérez, Uribe-Jaramillo y García. (2016). La internacionalización de las empresas multilatinas en la región Asia Pacífico.
United Nations ESCAP. (2016). Population Dynamics. Recuperado de http://www.unescap.org/: http://www.unescap.org/our-work/social-development/population-dynamics/about.
Viceministra de Comercio Exterior. (01 de febrero de 2018). El 74 % de las flores en San Valentín serán colombianas: MinComercio. Recuperado de http://www.mincit.gov.co/publicaciones/39812/el _ 74 _ _ de _
Embajada Real de Tailandia en México. (s.f.). Acerca de Tailandia. Recuperado de http://www.thailatinamerica.net/mexico/index.php/2013-10-01-22-42-04/economia/industrias-de-tailandia/266-industria-automotriz-de-tailandia.
González y Viana (2012). Cooperation in coffee markets: the case of Vietnam and Colombia.
Manrique, L. N. (2014). Floricultura colombiana en contexto: Experiencias y oportunidades en Asia Pacífico. Mundo Asia Pacífico MAP, 52-79.
Manrique, L. N. (2014). Floricultura colombiana en contexto: Experiencias y oportunidades en Asia Pacífico. Mundo Asia Pacífico MAP, 52-79.
Morales, Roldan y Kim. (2013). Casos exitosos de empresas latinoamericanas en Asia.
Pérez, Uribe-Jaramillo y García. (2016). La internacionalización de las empresas multilatinas en la región Asia Pacífico.
United Nations ESCAP. (2016). Population Dynamics. Recuperado de http://www.unescap.org/: http://www.unescap.org/our-work/social-development/population-dynamics/about.
Viceministra de Comercio Exterior. (01 de febrero de 2018). El 74 % de las flores en San Valentín serán colombianas: MinComercio. Recuperado de http://www.mincit.gov.co/publicaciones/39812/el _ 74 _ _ de _