Open concert. Analysis of the existing variables in the construction process of a lyric singing degree recital

Main Article Content

Laura Catalina Acevedo

Keywords

Staging, degree recital, artistic creation, audience, effective connection

Abstract

: The main object of the following article is to methodologically narrate the process through which my recital degree was constructed starting with the question: how does one make a lyrical singing recital degree inviting and interesting for the audience? The question arose mainly because my interest resided in keeping the inexperienced audience's attention during the whole concert. In order to accomplish this, I began with the analysis of previous recitals, obtaining a series of structural elements that were later altered in search of creating a coherent and integral staging capable of maintaining the audience's attention and whose results could be quantitatively and qualitatively analyzed.

Downloads

Download data is not yet available.
Abstract 554 | PDF (Español) Downloads 1024

References

Albelda, J. y Sgaramella, C. (2015). Arte, empatía y sostenibilidad. Capacidad empática y conciencia ambiental en las prácticas contemporáneas de arte ecológico. Ecozon@: European Journal of Literature, Culture and Environment, 6(2), 10-25.

Antoniou, P. [Netflix]. (2017). Abstracto: el arte del diseño. Capítulo 7
[Archivo de video]. Documental de Netflix.

Bjork. [Zombinella] (30 de marzo de 2016). Bjork biophilia [Archivo de video].
Recuperado de https://www.youtube.com/watch?v=vfE7jsCycAM&t=675s

Devlin, E. [Netflix]. (2017). Abstracto: el arte del diseño. Capítulo 3
[Archivo de video]. Documental de Netflix.

Eliasson, O. (2012). Leer es respirar, es devenir: escritos de Olafur Eliasson. Barcelona: Gustavo Gili.

Foletto, A. (2012). Svoboda rispescato da Macbeth. Recuperado de https://ricerca.repubblica.it/repubblica/archivio/repubblica/2012/11/11/svoboda-rispescato-da-macbeth.html?refresh_ce

García, G. (2019). ¿Cuál es la importancia del arte en la sociedad? Recuperado de https://www.artescondido.com/cual-es-la-importancia-del-arte

Gutiérrez, P. (2006). Arte vs Entretenimiento. Recuperado de http://www.
zonanegativa.com/arte-vs-entretenimiento/

Howard, P. (2002). What is Scenography? London and New York: Routledge.

Lamberti, F. (2015). Las tecnologías del entretenimiento: pasado, presente y futuro. Recuperado de https://www.computer.org/publications/tech-news/computing-now/entertainment-technologies-past-present-and-future-trends-spanish-version

McKinney, J. (2008). The Nature of Communication between Scenography and its Audiences (Tesis de doctorado). School of Performance and Cultural Studies, University of Leeds.

Pérez, Á. L. (2018). Wagner y Gesamtkunstwerk: concepto de obra de arte total. Definición e interpretación en otras artes. Publicaciones didácticas, (93), 356-361. Recuperado de https://www.semanticscholar.org/paper/Wagner-y-Gesamtkunstwerk%3A-concepto-de-obra-de-arte-Garrido-Luis/0e05041766d887e7ea662a3b28d441f7178669aa

Purcell, C. (2009). Higiene de estudio para niños, adolescentes y adultos. Recuperado de http://www.ceciliapurcell.cl/articulo01.html

Scher, P. [Netflix]. (2017). Abstracto: el arte del diseño. Capítulo 6
[Archivo de video]. Documental de Netflix.

Subirana, R. [Roger Subirana]. (14 de mayo de 2019). Symbiphonic - Excerpts (Cinema Live Concert 3D Mapping Show) [Archivo de video]. Recuperado de https://www.youtube.com/watch?v=NpOrBbudDIY

Ubersfeld, A. (1982). The Pleasure of the Spectator. Toronto: Modern Drama.